Magelang - Reisverslag uit Nglaran Dua, Indonesië van marionyvonne - WaarBenJij.nu Magelang - Reisverslag uit Nglaran Dua, Indonesië van marionyvonne - WaarBenJij.nu

Magelang

18 Maart 2014 | Indonesië, Nglaran Dua

Vandaag zijn we via een prachtige route naar Magelang gereden via de bergen en de prachtige rijst velden .
Onderweg zijn we gestopt bij de tempel
Mendut en de tempel Pawon.
De Mensut tempel ligt op 3 km.afstand van de Borobudur .
De voorzijde van de tempel is gericht naar Benares (India) waar Boeddha Gautama zijn vijf discipelen voor de eerste maal onderwees.
In de tempel staat een metershoge Boeddha in het midden en rechts en links staan nog twee grote beelden .
De beide tempels , Pawon en Mendut ,vormen een onderdeel van het Borobudur complex .
De Pawon tempel is opgedragen aan Kuvera , de boedhistische god van het geluk..
Geweldig mooi waren beide en heel goed onderhouden .
Er om heen stonden kleine stalletjes met allerlei snuisterijen waarvan de verkoopsters je blijven smeken maar iets tekopen , van jurken tot shirts , tot beeldjes ,sleutelhangers , waaiers en nog meer van dat .
Udin ,onze reisleider. ( wat overigens een lekker ding is ) gewoon weg lopen maar ze bleven ons volgen tot aan de bus en vragen , lady you come back??
Wij snel de bus en toen was het voorbij.
Hierna zijn we nog in kleine koetsjes met paardjes door de omgeving gereden en een echt Indonesich dorpje bezocht .... En toen viel het met bakken uit de lucht ...... regen verschrikkelijk zoveel . In de regen door het dorpje gelopen en wat heel mooi was , bananenbomen , kokosnootbomen, bomen met lychee's ,schitterend bloemen geweldig dat dit zo groeit in zo' n omgeving , krotten van huizen waarin we mochten komen kijken , een betonnen muurtje daar was de douche achter , pannen hingen aan de muur , vier poten met planken en een stapel matten waren de bedden , een toilet was er niet , men gebruikte de natuur ,
Een grote put stond midden in huis waar men op 8 meter diepte water kon halen , we kregen thee aan geboden maar bijna niemand heeft gedronken ,stiekem buiten weg gegooid .
En het regende nog steeds en het werd een modderpoel maar op het verharde gedeelte gaan lopen want er drijft van alles rond in het regenwater .
De dorpelingen kwamen met paraplu's aan gelopen , heel erg aardig.
Een vrouwtje van 92 jaar zat matten te vlechten ,de dorpelingen zaten allemaal buiten onder het afdakje voor hun huisje ,de was hing aan hangertjes aan een draadje onder het dak te drogen en wij lopen daar tussen foto's te maken ,wij ... Die hier een attractie zijn omdat we blank zijn .
Regelmatig worden we gevraagd of ze foto's mogen maken van ons ,zo ook vanmiddag in het dorp ,we werden gefotografeerd, dat is dan wel heel apart .
Nu is het 22.00 uur en liggen op bed nog na te genieten van een heel mooie dag wederom en alvast na te denken over morgen , bezoek aan de Borobudur waar we om 06.00 uur naar toe lopen voor de zonsopgang .
Dus tot morgen en groetjes van ons uit Magelang