Bali - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van marionyvonne - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van marionyvonne - WaarBenJij.nu

Bali

26 Maart 2014 | Indonesië, Pemuteran

We zijn op Bali , oftewel het "Eiland der goden ".
Met 5600 vierkante kilometer en veel mystiek .
Hier is de overheersende godsdienst Hindoeïsme in tegenstelling tot de rest van Indonesië , Moslim.
Het eiland telt 1000 den tempels , van de grote Heilige Tempel in Besakih , tot de huistempeltjes in de dorpjes .
Heel veel afwisseling in het landschap .
We zijn vanmorgen met de veerpont over de Bali zee gevaren , 45 minuten op zee gevaren , op het dek gezeten in het zonnetje en Java steeds kleiner zien worden met zijn bergen en haven .
We hebben genoten op Java heel veel cultuur gezien , hoe de mensen in de Kampong wonen , vele zien werken op de sawa en de rijstvelden .
Heel veel gezang gehoord van uit de Moskeeën en die staan er heel veel .
Iedere 4 uur een gezang om iedereen op te roepen te bidden .
90 % is Moslim dus.... Het ergste is dat het gezang 24 uur per dag te horen is , dus dag en nacht en we zijn er nog niet aan gewend .
Iedere nacht worden we fijn gewekt door het gezang wat dan ongeveer 1 tot 1,5 uur duurt .
Maar nu zijn we in Bali en hopen dat niet meer te horen .
Een heel mooie plek weer om tezijn , een resort , Back to the Nature .
Huisjes heel erg leuk in gericht en waarvan de badkamer geen dak heeft , in ieder geval de douche niet , echt heel erg leuk. Onze plek om te eten ligt aan het strand onder de bomen , geweldig .
Vanmiddag ook heerlijk aan het strand gelegen want het is hier behoorlijk warm om en nabij 39 graden .
Op weg hiernaar toe vanaf de boot liepen er apen over de weg , die hier dus in het wild leven en dat zijn er veel.
Volgens de Balinees is een aap een reïncarnatie van een crimineel dus...
Wat ook leuk is , Bali is kleiner dan Noord Brabant en daar zijn wij ....

Sinds de bom aanslagen in 2002 en 2005 wordt alles hier strenger gecontroleerd , zo ook wij toen we op Bali kwamen , de bij rijder moest gaan melden wat wij kwamen doen op Bali .
En toen op weg ... Onder de draken poort door , de zogenaamde " poort " van Bali .
Nu zijn we aan het relaxen op de kamer en gaan dadelijk naar bed , want hier gaat de klok weer een uur verder dan op Java , dus nu 7 uur tijdsverschil met Nederland , dus weer later !!!!
Morgen weer een uitstapje naar het National Park .
Dus doeiiiiiii en groetjes van ons uit Bali