Ubud - Reisverslag uit Banjar Padangtegal Kelod, Indonesië van marionyvonne - WaarBenJij.nu Ubud - Reisverslag uit Banjar Padangtegal Kelod, Indonesië van marionyvonne - WaarBenJij.nu

Ubud

29 Maart 2014 | Indonesië, Banjar Padangtegal Kelod

We zijn gister in Ubud aan gekomen naeen bus rit van enkele uurtjes na onderweg meerdere malen gestopt te zijn om dingen te bekijken .
Als eerste gestopt bij Goa Gajah ook wel Olifantsgrot genoemd .
Een tempel uit de 10de eeuw die in 1923 her ontdekt is .
Via een gang van 12 meter lang kom je in een ruimte van drie en halve meter breed ,waarin je net kan staan en waar een beschadigd beeld van de olifantengod Ganesh in een nis staat.
Waarom die zo ver eert wordt geen idee , maar het gebeurt wel .
Allerlei offertjes liggen er wel leuk om tezien .
Daarna zijn we naar een van de belangrijkste tempels van Bali Tirta Empul.
Deze tempel is gebouwd op de heilige geiser van Tampak Siring en is gebouwd in 962 na Christus .
Het water van deze geiser wordt als zeer heilig beschouwd vanwege de magische helende krachten die erin zitten en waarin je kunt baden.
Ook kon je een kan mee nemen .
Dit water wordt ook veel gebruikt bij crematies hierop Bali .
Toen op weg weer en u naar een restaurant hoog in de bergen met een geweldig uitzicht over de vulkaan en waarvan de top soms bedekt was met wolken , een geweldig mooi schouwspel wat iedere 5 minuten kon veranderen , van prachtige zonneschijn tot regenachtige wolken .
Toen op weg naar Ubud een kunstenaars dorp waar de film Love,eat,pray is op genomen met Julia Roberts .
Vandaag zijn we het dorp in gegaan omdat we gister te laat waren aan gekomen en het is een mooi dorp , vele batik winkels en snuisterijen ,ook hele mooie Boeddha's die te groot zijn om in de koffer te doen , dus maar voorbij gelopen .
We hebben eens een keer geen rijst gegeten maar een lekkere Pannini met van alles erop en met lekkere wedges , heerlijk was het .
Morgen gaan we verder naar Legian onze laatste plek en waar we een jaarwisseling mee gaan maken .
Er worden nu allerlei versieringen en demonen gemaakt en deze demonen worden zondag avond verbrand voor de laatste dag van het jaar en dat is dan maandag .
Deze maandag moet Bali stil zijn en is onbereikbaar voor de buiten wereld , vliegveld is gesloten , veerboot vaart niet vanaf Java , alle buitenlanders moeten op het terrein van het hotel blijven en mogen wel zwemmen in het zwembad maar niet in zee.
Dit duurt van 06.00 uur maandagochtend tot 06.00 uur dinsdagochtend , dus 24 uur moet Bali zijn . Door de verbranding van de demonen jagen ze de geesten weg en als het dan stil is kunnen ze ook niet terug komen .
Dus zondagavond feest en maandag stilte op Bali .
Er wordt beperkt gewerkt , ook in het hotel , alles is gesloten ,... Stil...
We zijn aan de laatste dagen bezig op Bali en iedereen is een beetje met thuis bezig , want dan is het af gelopen .
Wat hebben we veel gezien , vele herinneringen gemaakt , leuke mensen ontmoet ,Wil en Pie twee oudere dames , Udin onze reisleider een geweldig persoon en ook nog een lekker ding , heel veel foto's gemaakt en een mooi land gezien .
Dus zeg ik voor nu tot in Legian , onze laatste plek op Bali .
Doeiiiiiii en groetjes van ons