Semarang - Reisverslag uit Sekayu, Indonesië van marionyvonne - WaarBenJij.nu Semarang - Reisverslag uit Sekayu, Indonesië van marionyvonne - WaarBenJij.nu

Semarang

16 Maart 2014 | Indonesië, Sekayu

Na het ontbijt hadden we een stadstoer ,en een bezoek gebracht aan de oude stad Kota Lama een van de vestigingen die nog behouden is uit de tijd van de V. O.C.
in de Jalan Letjen Suprapto(heerenstraat )staat de oudste christelijke koepelkerk de Gereja Blenduk uit 1753 een gebouw wat heel dringend aan renovatie toe is.
Hierna naar wat eens het hoofdkantoor van de Nederlands Indische Maatschappij was ,Lawang Sewu (duizend deuren ) nou die zijn er inderdaad .
Wat was het daar heet ook al loopt er onder het gebouw water door om alles te koelen , dat hielp nu niet veel .
Dit is door Nederlanders ontworpen en de torens kijken uit over de Tugu Muda rotonde voorheen Wilhelminaplein.
Daarna de lunch bij Toko Oen een lekkere Indische kroket gegeten ,heerlijk!!!!
Terug naar het hotel en ....... Shoppen.... Een gigantisch warenhuis tegenover het hotel waar we toch wel even naar toe moesten maar eerst een beetje opfrissen en dan konden we gaan met 4en Pie, Wil , Marion en ik , twee dames van over de 70 waar we heel leuk mee omgaan en nog heel fief en pienter zijn , geweldig eigenlijk .
Met een dikke portemonnee er heen vol roepia's , want 100.000 roepia is 6,45 euro dus .....
Er zijn hier bankbiljetten van 100.000 van 1.000.000 van 50.000 van 20.000 van 10.000 van 5.000 van 1.000 van 2.000 dus een portemonnee is zo gevuld en dik .
Jawel .....we hebben wat gekocht ....konden het niet laten en daarna ook nog heerlijk gegeten , bami en nassi met drinken voor 128.000 roepia (geen geld toch )met 4 personen , en nog lekker ook nog .
Nu uit rusten van een vermoeid dagje want de warmte vreet energie ,35 graden is het nu nog maar wij zitten bij de airco na te genieten van een geweldig leuk dagje .
Doeiii allemaal en groetjes van ons aan iedereen uit Semarang .