Jakarta - Reisverslag uit Taman Cimanggu, Indonesië van marionyvonne - WaarBenJij.nu Jakarta - Reisverslag uit Taman Cimanggu, Indonesië van marionyvonne - WaarBenJij.nu

Jakarta

12 Maart 2014 | Indonesië, Taman Cimanggu

Bogor een stad vol smog ,een tafel met 2 pitjes en je hebt een restaurantje ,of je verkoopt kroepoek of saté .
Het hotel is oud al staan er wel hele mooie planten in de tuin er om heen.
We zijn ook even het winkelcentrum in gegaan om te neuzen, een aparte mode draagt men hier .
Wij worden de hele tijd giegelend aan gekeken omdat we er lekker zomers bij lopen ,misschien mag dat hier niet ,blote armen en blote benen,of met een rood badpak over straat lopen ,dus dat doen we maar niet meer.
Morgen trekken we onze lange broek weer aan doen een hoofddoekje om en een sjaal er omheen .....dan vallen we niet zo op.
Toen we in Jakarta aan kwamen werden we goed in de gaten gehouden door de lokale jeugd ,onze gele see bye fly tassen werden heel goed gevolgd .
Nou dat deden wij dus ook ,er van af blijven ,die zijn van ons.
Toen de bus in op weg naar Bogor ,nou dat is een hele happening hier .
Kris kras door elkaar rijdend een file van kilometers waar geen einde aan kwam en wat ons 3 uur later in het hotel heeft gebracht .
Voorrang geven en nemen gaat hier gelijk op,oversteken doe je door je hand op te steken en rustig tussen het krioelend verkeer naar de andere kant te lopen en er rijdt me een verkeer .
Van alle kanten wordt je aan gevallen door auto's en scooters vol hele gezinnen .
Zo erg dat we niet goed meer nog een keer naar de over kant durven naar de super markt .

Onze reisleider Udin is een nette goed Nederlands sprekende Javaan en dat is toch ook heel prettig .

In het hotel aan gekomen een lekkere late lunch gehad en een lekkere koude douche genomen en even het stadje in ,het winkelcentrum gezien en snel uit gelopen terug naar het hotel en nu zitten we in de "bar" waar je niks kan kopen ......een beetje jammer is dat.
Dus maar lekker relaxen op de bank en uit puffen van de warmte ................en wachten tot we gaan dineren .
Iedereen is wat stil en rustig ,dus moe .
O ja Marion is weer de jongste van de groep zo te zien maar dat mag de pret niet drukken en daar laten we ons niet door ontmoedigen .
We gaan gewoon verder en morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen dus.......

• 12 Maart 2014 - 12:48

Bo Van Geffen:

nog veel plezier !!

xxxxxx

Bo

• 13 Maart 2014 - 12:57

Joke Vesters:

hallo marion
    ik heb het gevonden hou het in de gaten veel plezier samen .mooi land geniet er van gr tante jo.

• 13 Maart 2014 - 13:36

Anja En Peter:

Nog veel plezier en geniet er van groetjes uit t mooie heusden x

• 14 Maart 2014 - 08:16

Angela Vesters:

wel leuk dat we dit kunnen zien ik ga jullie zo volgen veel plezier xxxx

• 14 Maart 2014 - 10:40

14 Maart Anny Van Den Heuvel:

hoi vakantiegangers jullie genieten dat is zeker.
    Op het werk is het plan aangevraagd,gaat naar diversen commissies en eind mei,
    na goedkeuring gaat het in werking er is wel duidelijk uitgelegd.
    Nu ga ik jullie volgen leuk hoor.
    Groetjes Anny

• 14 Maart 2014 - 18:33

Annemarie:

Geniet ervan Yvonne en Marion.
    Ik blijf jullie volgen hoor!!
    Gr. Annemarie

• 15 Maart 2014 - 07:59

Martien:

En gaat het nog steeds naar je zin hoop dat je nog veel plezier hebt groetjes uit Schijndel♥♥

• 17 Maart 2014 - 12:11

Jan En Adri:

Hoi dames

Al een beetje gewend aan het klimaat?
    Dat valt nog niet mee vond ik. Met de trein door het land is denk ik ook erg leuk dan zie je het meeste. Wat een armoedig land vinden jullie niet.
    En dan in Djakarta al die vieze uitlaatgassen van al die brommertjes vies, het is net af en toe dat je geen lucht krijgt van de smog en de vreselijke warmte.
    Geniet van jullie vakantie soms zie je te veel en leuk dit reisverslag om per dag nog eens terug te kijken. Wij blijven jullie volgen.
    groet ook van Jan gr. Adri