van Bogor naar Semarang - Reisverslag uit Sekayu, Indonesië van marionyvonne - WaarBenJij.nu van Bogor naar Semarang - Reisverslag uit Sekayu, Indonesië van marionyvonne - WaarBenJij.nu

van Bogor naar Semarang

16 Maart 2014 | Indonesië, Sekayu

We zijn gister met de trein vanuit Jakarta naar Semarang gereisd ,weg uit Jakarta met zijn 15 miljoen inwoners .
Al hebben we wel wat dingen in Jakarta gezien zoals het Fatahillah plein waar we het oude stadhuis hebben bezocht wat nu dienst doet als museum .
Marion en ik hadden het snel gezien ,oude kaarten en antieke meubelen .
Onder dit museum ligt een oude gevangenis .
Hierna gingen we naar het wajang museum ,in de Nieuwe Nederlands kerk waar een grote collectie wajangpoppen tentoon werden gesteld ,dat was wel heel leuk om te zien .
Ook werden er poppetjes getoond waar de kinderen vroeger mee speelde.
Op de binnenplaats van de Nieuwe Nederlandse kerk ligt Jan pieterszoon Coen begraven ,hij heeft Batavia gesticht ,wat nu dus Jakarta heet.
Van hieruit zijn we het plein over gestoken naar het voormalig Paleis van Justitie ,wat stamt uit 1870 en waar nu dus het keramiek museum in is gevestigd.
aan de noordkant van dit plein staan een levensgroot kanon ,het vruchtbaarheidskanon genaamd ,uit de Portugese tijd.
Daarna zijn we naar café Batavia gegaan om te lunchen ,nou ik zeg als je ooit in Jakarta komt moet je daarnaar toe ,geweldig mooi eet café ,helemaal volgehangen met foto's van filmsterren van Marilyn Monroe tot Robert Redford en noem maar op .
Een heel mooi gelegen eet café.

Nu zijn we dus in Semarang ,wat een verschil.Vanaf het Gambir Jakarta treinstation naar Semarang .
De reis per trein duurde 6 uur en wat je dan onderweg ziet is verschrikkelijk, krotten waar mensen in wonen, huizen noemt men het een paar golf platen tegen elkaar gezet met wat matrassen en daar wonen dan mensen in, de sloppenwijken van Jakarta , maar dit veranderde gaandeweg in rijstvelden , bergen,palmbomen en zee.
Wat wel gek om tezien is dat er zulke mooie planten staan tussen de krotten , bananen planten en hele mooie bloeiende planten .
In de trein hadden we ook de lunch , in comfortabele stoelen reisde we zo naar Semarang waar we dus nu zijn .